Riksdagskandidater i Skutskär och Tierp

Idag fredag har Emma Wallrup, förstanamn till riksdagen, och Jeannette Escanilla, förstanamn till landstinget (mellersta) och andranamn till riksdagen, besökt Älvkarleby och Tierps partiföreningar. Eftermiddagen började med torgmöte i Skutskär, där en liten skara lyssnare fick lyssna till både Emma och Jeannette.

"Vänsterpartiet är det parti som går allra längst i klimatfrågan, och det är mycket på grund av våra tåginvesteringar", säger Emma Wallrup på torgmöte i Skutskär.
“Vänsterpartiet är det parti som går allra längst i klimatfrågan, och det är mycket på grund av våra tåginvesteringar”, säger Emma Wallrup på torgmötet i Skutskär.
"Vänsterpartiet går till val på ett mänskligare Sverige. De äldre får idag inte den omvårdnad de behöver och skolbarnen får inte det stöd de behöver. Det vill vi ändra på efter 14 september", säger Jeannette Escanilla på torgmötet i Skutskär.
“Vänsterpartiet går till val på ett mänskligare Sverige. De äldre får idag inte den vård de behöver och skolbarnen får inte det stöd de behöver. Det vill vi ändra på efter 14 september”, säger Jeannette Escanilla på torgmötet i Skutskär.

I Tierp blev det flygbladsutdelning till de hemkommande pendlarna tillsammans med ordförande Alexander Carlsson. Två nya medlemmar värvades på plats, en nyinflyttad medlem erbjöd sig att jobba under valdagen och flera intressanta samtal hölls. En lyckad dag med andra ord!

Emma, ordförande Alexander och Jeannette vid stationen i Tierp.

Nästa vecka kommer kandidaterna till Heby på tisdag, Gimo på onsdag och Bålsta och Enköping på lördag!