Jonas Karlsson

Ålder: 38 år Bor: Eriksberg, Uppsala Sysselsättning: enhetsassistent och projektledare på fackförbundet Byggnads Varför engagerade du dig i Vänsterpartiet? För att det ekonomiska och sociala system vi kallar kapitalism förstör vår värld. Kapitalism skapar imperialism och krig, arbetarfientlig utsugning, överproduktionskriser och arbetslöshet, klassklyftor och alienation. De rikas profitjakt leder också till miljöexploatering, klimatkaos och ekosystemkollaps. Vi, vanligt folk, har helt andra intressen än den rika eliten. Bara genom att tillsammans beslutsamt organisera oss kommer vi kunna lösa problemen och skapa ett hållbart grönt samhälle, ett jämlikt och jämställt samhälle utan fördomar. Ett samhälle där också demokratin och makten över våra liv är kraftigt utökad.Vänsterpartiet är idag det enda riksdagspartiet som står för en sådan politik, så det var ett självklart … Fortsätt läsa Jonas Karlsson