Vänsterpartiet i Region Uppsala söker politisk sekreterare under valrörelsen

Vi söker en politisk sekreterare på heltid som kan förstärka vårt arbete under valrörelsen 2018. Arbetet innebär att tillsammans med regionråd, övriga politiska sekreterare och partidistriktets ledning genomföra valrörelsen i enlighet med den valplan som antagits. Placeringen är på partidistriktets expedition vilket innebär ett nära samarbete med distriktets ombudsman.

Arbetsuppgifter i huvudsak

• Producera och formge politiskt informationsmaterial, annonser, flygblad etc.
  • Bistå distriktets partiföreningar med information och material om regionpolitik och hälso- och sjukvårdspolitik.
  • Vara huvudansvarig för produktion av en masstidning inför valspurten
  • Ha ansvar för partidistriktets webbplats, nyhetsbrev, facebooksida etc under valrörelsen.
  • I övrigt bistå ombudsman i arbetet med genomförandet av valplanen.

Kvalifikationer

Du har god kännedom om Vänsterpartiets politik och organisation. Du har erfarenhet av att arbeta i projektform, exempelvis kampanjarbete eller genomförande av arrangemang.

Du har förmåga att arbeta självständigt och kan ta initiativ för att lösa problem. Du är bra på att samarbeta med andra och god förmåga att kommunicera. Du har erfarenhet av kommunikationsarbete och är van att arbeta i olika datorprogram.

Körkort är meriterande men ingen krav.

Enligt Kommunallagen har man rätt att ta tjänstledigt för att ta uppdrag som politisk sekreterare.

Anställning

100 procent tjänst, tillträde snarast och fram till och med 14 september 2018. Oreglerad arbetstid, arbete kvällar och helger förekommer. Lön enligt tariff för politiska sekreterare i Region Uppsala.

Upplysningar

Sören Bergqvist, regionråd, 070-3587578, [email protected]

Abe Bergegårdh, ombudsman, 073-5001917, [email protected]

Skickas till [email protected] senast 15 april 2018.