Nyheter

Vänsterpartiet Uppsala län söker vikarierande ombudsman med möjlighet till förlängning

Partidistriktet Vänsterpartiet Uppsala län omfattar åtta partiföreningar. Distriktets verksamhet samordnas från distriktsexpeditionen i Uppsala. Nu söker vi en vikarie till vår ombudsman som är tjänstledig.

Arbetet innebär att vara ett organisatoriskt stöd till partiföreningarna och distriktet. Du arbetar i nära samarbete med distriktsstyrelsen och partidistriktets åtta lokalföreningar för att göra partiet organisatoriskt och politiskt starkare.

Arbetsuppgifter

– Bereda ärenden åt distriktsstyrelsen och verkställande utskottet och skriva protokoll vid möten.

– Vara redaktör för interntidning, nyhetsbrev, partidistriktets webbplats och Facebook-sida.

– Utveckla verksamheten i distriktet, inklusive stödja och initiera verksamhet i distriktets partiföreningar.

– Ansvara för regional och lokal mediebevakning och omvärldsbevakning.

– Agera politiskt som distriktets ombud, till exempel deltaga i debatter, skriva artiklar, utforma pressmeddelanden och svara på allmänhetens frågor.

– Sköta allmänna kontorsgöromål, inköp, datorsupport, arkivering, mm.

Kvalifikationer

Du har god kännedom om Vänsterpartiets politik och organisation. Du har erfarenhet av att arbeta i projektform, exempelvis genom kampanjarbete eller genomförande av arrangemang.

Du har förmåga att arbeta självständigt och kan identifiera och ta initiativ till lösningar på organisatoriska problem eller utmaningar. Du är bra på att samarbeta och har förmåga att entusiasmera andra. Du har erfarenhet av kommunikationsarbete och god förmåga att kommunicera, både i tal och i skrift. Du har grundläggande datorvana och kan hantera ord-, presentations- och bildbehandlingsprogram.

Upplysningar

Anställning: Vikariat 6 månader med tillträde snarast. Vikariatet kan komma att övergå i en tillsvidareanställning. Omfattning: 100 % (37,5 tim/vecka). Oreglerad arbetstid, arbete kvällar och helger förekommer. Lön: Tarifflön enligt gällande avtal som politisk sekreterare mellan Handelsanställdas förbund och KFO.

Mejla din ansökan senast söndagen den 16 oktober till [email protected]

Vill du veta mer

Kontakta distriktsordförande Lars Thor, [email protected], 0768-20 29 27.