Vill du jobba i valrörelsen och som politisk sekreterare?

Vänsterpartiet i Uppsala kommun söker nu flera politiska sekreterare för olika arbetsuppgifter. Anställningstiden är från mitten av augusti fram till valdagen. Exakt tillträdesdag kan vi diskutera.

Vi söker en politisk sekreterare, som ska stödja kommunalråd, kommungrupp och kandidater genom att ta fram underlag, delta i politiska överväganden, hålla koll på möten, skriva protokoll och kallelser, skriva debattartiklar m.m. För denna tjänst krävs att du är van vid att skriva, har bra kännedom om partiets politik och är kreativ. Info om denna tjänst lämnas av Jeannette Escanilla, politisk sekreterare, tel 018-727 1339

Vi söker också flera politiska sekreterare, vars huvudsakliga uppgift är att arbeta i valrörelsen, t.ex. stå i valstugan, hålla bokbord, organisera, dela ut valmaterial, hålla i webbkampanj, layouta material etc. Hur arbetsuppgifterna fördelas mellan sekreterarna kommer vi fram till tillsammans.

Beroende på valresultatet kan en eller flera tjänster förlängas.

Välkommen med din ansökan senast 15 juni till [email protected]. Berätta lite om dig själv, din erfarenhet av partiarbete, vad du har för utbildning och erfarenhet samt vilka av ovanstående arbetsuppgifter du är intresserad av.

Lön enligt överenskommelse.