Nyheter

Avstamp för arbete och rättvisa – Vänsterpartiet Uppsala läns arbetslivskampanj är igång!

Många ville ta en kopp kaffe och höra mer om Vänsterpartiets förslag.

Den 8 februari startade Vänsterpartiet Uppsala läns arbetslivskampanj “Avstamp för arbete och rättvisa” med flygbladsutdelningar runt om i länet. I Uppsala delades flygblad ut under ett par timmar ut på Stora torget. De närmaste veckorna kommer 10 000 flygblad att delas ut runt om i länet med tydliga krav och förslag på solidariska förbättringar inom arbetslivet.

– Kampanjen är angelägen och det behövs en ny politik för full sysselsättning och lagstiftning om stärkt rätt till fasta anställningar, säger Javiera Cifuentes som deltar i kampanjen.

Flygbladsutdelningen i Uppsala mottog mycket god respons. Det märks att förtroendet och intresset för Vänsterpartiets politik har ökat kraftigt. Flygbladen var lätta att dela ut och många tog emot flygblad med stor entusiasm och kom även fram för att ställa frågor, eller för att bara berätta att de efter många år som socialdemokrater nu ska rösta på Vänsterpartiet.

Kampanjen kommer att fortsätta fram till 15 mars då den avrundas med ett torgmöte på Stora torget i Uppsala kl 13-14.30. Då kommer bland andra Rikard Brennius och Javiera Cifuentes att berätta mer om Vänsterpartiets förslag till en ny arbetarpolitik.

– Vi tänker göra 2014 till året då solidariteten och förnuftet återvänder till svensk politik, säger Rikard Brennius.