Arrangemang

Demonstration för Mångfald mot rasism och främlingsfientlighet

Nätverket Antirasister i Uppsala bjuder in till  demonstration för Mångfald mot rasism och främlingsfientlighet den 6 juni, Sveriges Nationaldag!

– Det är viktigt att vi är många som tar avstånd från rasism och det meningslösa våldet som riktas såväl mot personer som inte är vita, mot personer som har slöja, mot HBT-personer, mot kvinnor som mot personer med en viss politisk uppfattning, säger Jeannette Escanilla, Nätverket Antirasister i Uppsala

Det är viktigt att vi är många som tar avstånd från det meningslösa våldet som riktas såväl mot personer som inte är vita, mot personer som har slöja eller andra religiösa symboler på sig, mot HBT-personer, mot kvinnor som mot personer med en viss politisk uppfattning.

– Sveriges Nationaldag är en utmärkt dag att visa att vi vill ha mångfald och ett jämlikare samhälle fritt från rasism!, avslutar Jeannette Escanilla, Nätverket Antirasister i Uppsala

Välkomna!

Tid: Måndagen 6 juni kl 13.00 – 14.30